Samotność w nawróceniu

Biada zuchwałej duszy, która sobie uroiła, że jeśli od chwili Ciebie odejdzie, to nieco lepszego znajdzie. W którąkolwiek zwróci się stronę — w środku tył, do wnętrza bok, znowu w przód — wszędzie jej całokształt dolega okrutnie. A ostatnim tchem Tyś spokojem. I oto jesteś blisko. I uwalniasz odkąd nieszczęsnego błądzenia, stawiasz nas na drodze Twojej, pocieszasz natomiast mówisz: „Biegnijcie — Ja was obejmować będę, Ja was powiodę, Ja was tam poniosę”Tajemnica grzechu: zagubienieBolesnym doświadczeniem, które naznacza przeznaczenie człowieka, jest błądzenie prowadzące do zagubienia. „Wszyscyśmy pobłądzili na sposób owce, wszelki z nas się obrócił w odniesieniu do własnej drodze” (Iz 53,6). „Błądzili po pustych bezdrożach, aż do miasta zamieszkałego negacja logiczna znaleźli drogi. Cierpieli żądza także hobby oraz wygasało wewnątrz nich trwanie” (Ps 107,4n). W świetle powyższych tekstów Pisma Świętego grzesznik jawi się jako wymowa podatna na złudzenia, w środku których potrafi otrzymać uparcie, aż aż do tragicznego finału. Podobnie w jaki sposób jeden z bohaterów powieści Goldinga — przedstawiciel kleru budujący tytułową wieżę na kościele. Miasteczko zamiera wewnątrz strachu, wiedząc, że konstrukcja dachu nie ma prawa wytrzymać. Obłęd zaślepionego wizjonera kończy się katastrofą: wieża wali się spośród hukiem, niszcząc dom modlitwy zaś okoliczne domy, oraz on już sam popada wewnątrz obłęd.Grzech objawia się jako opętańczy gonitwa do przepaści (do wnętrza przekonaniu, iż podążam do krainy szczęścia) to znaczy jako zagubienie na pustynnych bezdrożach. W pierwszym przypadku człek łamie sobie kości. Iluzja szczęścia gdyż jest jakim sposobem twórczość filmowa wyświetlany na ścianie. Gdy ktoś usiłuje wskoczyć wewnątrz jego środek, wali głową w środku mur. Gdy diablę stwarzał uświęcony Antoniemu iluzje ponętnej kobiety do wnętrza jego pustelni, pozostawał niewzruszony. Zdawał sobie sprawę, że jest wciągany w grę pozorów, która ma dokonać podziału jego lojalność Bogu oraz zetrzeć w proch nieustępliwe zapęd podążania ścieżką Prawdy.W drugim przypadku — nieustannych zmian kierunku marszu na pustyni — człek pogrąża się do wnętrza rozpaczy, osamotnieniu dodatkowo poczuciu bezsensu. Św. Augustyn po latach uznał, iż uporczywe dążenie wewnątrz tym, co wydawało mu się pięknem wartym zachodu, wyprowadziła go na bezdroże:W nawróceniu pierwszą sprawą jest prestiż własnego stanu. Człowiek potrafi latami dusić boleść przeżytej katastrofy oraz zawiązywać sobie trwanie na dnie przepaści. Pomaga mu do wnętrza tym stosowanie najprzeróżniejszych „uśmierzaczy”, które pozwalają negacja logiczna spekulować pogruchotanych kości. Te środki zaradcze w dalszym ciągu z większym natężeniem pustoszą duchowy układ człowieka, zamieniając go w snujące się widmo. Ich rozliczny repertuar sprowadza się do wszelkiego rodzaju stanów amoku, które odrywają człowieka od chwili jego własnego serca, tudzież tym samym od chwili Boga, Źródła Prawdy.W doświadczeniu grzechu dodatkowo jego gorzkich owoców dominują u ludzi wierzących natomiast pragnących nawrócenia trzy postawy. Pierwsza to impresja słabości dodatkowo niemocy autentycznego powrotu aż do Boga. Lęk, że przenigdy negacja logiczna uda mi się zwalczyć ogromnego dystansu, który wyznacza moje istotnie dalekie odejście. Być przypadkiem owo właśnie praktyka stało się udziałem Judasza, jaki w środku swoim osamotnieniu uznał, że negacja logiczna istnieje wprzódy sposób powrotu. Zbyt o wiele odszedłem, bym był w środku stanie powiedzieć: cała ku tyłowi!Druga stanowisko to ogromne impresja winy, odbierające ferwor do życia plus prestiż do siebie. Człowiek w taki sposób niesłychanie koncentruje się na własnym upadku, iż jego cień przysłania mu miłość bliźniego Boga.Czasem wewnątrz prawdziwym przeżyciu żalu zbyt grzechy przeszkadza psychiczne wrażenie winy, w środku którym wewnątrz główny punkt uwagi jesteśmy my sami. Cierpimy, iż z powodu naszych pomyłek i złych wyborów ucierpiało nasze dobre imię. Jak mogłem znajdować się taki abderyta? Jak mogłem owo zmajstrować? Jak mogłem to rozmawiać?Trzecia stosunek owo szwung zrobienia gruntownego porządku w środku swoim życiu moralnym oraz religijnym oparta w wielu przypadkach na wierze, iż całokształt da się przepracować plus uleczyć własnym, konsekwentnym wysiłkiem. Radykalizm poprawy siebie płynie notabene niejednokrotnie z lęku nim zatratą siebie do wnętrza grzechu, jeślibym zaniedbał duchowej pracy. Być może ta stosunek rodzi się spośród poczucia, że jeżeli mam zarobić na Bożą afekt, muszę unaocznić się odpowiednią żarliwością, która przywróci mi Bożą aprobatę.Odrębnym problemem jest niedobór myślenia o nawróceniu jako drodze, na której aż do końca życia będzie się wewnątrz człowieku dokonywała wewnętrzna przemiana. Nie ma dlatego że takiego momentu, w którym moglibyśmy relacjonować: — Dziękuję Ci, Boże, że jestem w rzeczy samej doskonały. Przypowieść o celniku natomiast faryzeuszu stanowi obwieszczenie przed postawą definitywnego zwycięzcy wewnątrz duchowych bojach.Poszukajmy wewnątrz słowie Bożym tropów wiodących aż do odkrycia Bożego pomysłu na dokładnie przeżyte nawrócenie.Zachwyt, kto rodzi się do wnętrza duszy Augustyna, ma swoje podłoże w środku odkryciu zasadniczego dla chrześcijańskiego rozumienia nawrócenia faktu: Bóg przychodzi aż do grzesznika, ażeby odszpuntować mu oczy na talia, w środku jakim się znajduje. Przychodzi, tak aby awansować go na własnych rękach z piekła, aż do którego zabłądził.Ewangeliczną ilustracją Boskiej obecności w sąsiedztwie grzeszniku jest randka z Samarytanką (J 4,1–42). Życie tej kobiety jest niezwykle mocnym obrazem ludzkiego zagubienia. „Miała pięciu mężów” — negacja logiczna kochanków, lecz wciąż mężczyzn, u których pragnęła odnaleźć szczęście. Błąka się na sposób w środku zaklętym kręgu, kluczy po pustyni w rozpaczliwym oczekiwaniu, że tym łącznie się uda, iż znajdzie właściwego mężczyznę, podłoże, które ją napoi. Rozmowa spośród Jezusem pomaga odsłonić bolesną ranę jej serca. Może wyszperać własne zagubienie, negacja logiczna czując się przy tym potępioną. Droga przychodzi aż do Samarytanki, rozpościera się u jej poranionych z miejsca na oślep stóp. Tą drogą będzie mogła udać się do „miasta zamieszkałego” (Ps 107,5).Pozostając u Ojca, jest Chrystus prawdą zaś życiem; oblekając się w środku zgromadzenie, stał się drogą. Nie powiedziano ci: „Pracuj plus szukaj drogi, abyś doszedł do prawdy plus życia”. Nie owo ci powiedziano. Wstań, leniwcze, podejście sama aż do ciebie przyszła również śpiącego obudziła cię ze snu, oby cię prawdziwie obudziła! Wstań zaś chodź!

Słownik tłumaczy, iż nawrócenie polega na uznaniu zła, które się popełniło a podjęciu decyzji o tym, żeby tego nie powtarzać. Oczywiście to słuszne, wszak w środku Piśmie św. greckie wyraz oznaczające nawrócenie, metanoia, ma o wiele szersze znaczenie. Oznacza ono zmianę myślenia, która z kolei prowadzi do zmiany sposobu działania oraz reagowania w naszym życiu. Przed Chrystusem nawrócenie oznaczało ponowne pojawienie się do przestrzegania Prawa – wola tego, co ono mówi, oraz stanięcie w posłuszeństwie poniżej niego. Ale Jezus, rozpoczynając swoją publiczną aktywność, powiedział: „Nawracajcie się tudzież wierzcie w środku Ewangelię”. On sprawił, iż te dwie aspekty – Prawo dodatkowo credo – solidny się jednością, zaś nawrócenie miało odtąd nazywać się nie w ten sposób duża liczba mniemanie z powrotem, do tego stopnia pójście do przodu. Dobra Nowina jest czymś, w co wkraczamy na skroś wiarę. To wymowa głosili później apostołowie w dniu zesłania Ducha Świętego: „Nawróćcie się – powiedział do nich Piotr – plus niech jakikolwiek z was ochrzci się w środku reputacja Jezusa Chrystusa na absolucja grzechów waszych, a weźmiecie wewnątrz darze Ducha Świętego” (Dz 2, 38). Co skutkiem tego składa się na nasze nawrócenie? TRZY KROKI DO NAWRÓCENIA1. Przyjęcie zbawczej miłości Jezusa Chrystusa, podjęcie decyzji o przyjęciu Go jako swojego Pana oraz życiu jako Jego uczeń. Jednocześnie jest owo największe badanie wolności, jaka jest nam dana. 2. Żal zbytnio grzechy. Grzech owo nieposłuszeństwo wobec Boga, wskutek tego powinniśmy współczuć, gdy go popełniamy. Jednak utrapienie spośród powodu grzechów to do tej pory nie nawrócenie – jest przedtem wówczas bankiet życia, w którym nie ma natychmiast potępienia. Nie chodzi tak więc o przeczucie smutku (samo do wnętrza sobie destrukcyjne), pomimo tego o żal, który prowadzi do przemiany serca. Spowiedź jest wyrazem nawrócenia także jest konieczna aż do tego, abyśmy mogli przywieść do porządku naszą relację z Bogiem, zatem ów sakrament jest dla nas wielkim darem. Uczciwe przyznanie się natomiast wyznanie naszych grzechów rozpoczyna się od chwili pracy Ducha Świętego w nas, który prowadzi aż do przyjęcia przebaczenia dodatkowo do przemiany naszego serca.Jednak wiele osób wyznaje do tej pory te same grzechy a negacja logiczna widzi żadnej poprawy. Wierzy, iż zostały im one przebaczone, acz jest jakaś granica, która negacja logiczna pozwala im uznać mocy nawrócenia. A to naprowadza nas na trzecia część pole nawrócenia.3. Uwolnienie od zwodzenia. Częścią każdego grzechu jest zwodzenie, co Jezus potwierdził na krzyżu, mówiąc: „Ojcze, przebacz im, albowiem nie wiedzą, co czynią”. Po ludzku wiemy całkiem co niemiara, by zezwolić zobowiązanie wewnątrz wszelkie zło, jakie uczyniliśmy. Jednak nie jesteśmy do końca świadomi tego, co pociąga wewnątrz sobą krajowy grzech. Nie rozumiemy w środku pełni, jakże niezwykle obrażamy Boga, w jaki sposób ranimy samych siebie również podczas gdy wybitnie szkodzimy innym. Gdybyśmy owo zobaczyli, o wiele mniej byśmy grzeszyli. A nie widzimy, skutkiem tego że tatuś kłamstwa przyczynia się (pośrednio lub bez ogródek) aż do naszego grzechu. Zachęcam do niesłychanie ważnej refleksji: jak na przykład ściema również zwodzenie złego ducha działa wewnątrz moim życiu. Ta myślenie jest niesłychanie istotna, ponieważ wystawienie pokus na światło Boże jest dla nas drogą do wolności w środku Chrystusie.NA WŁASNEJ SKÓRZE… 40 lat temu, w 1970 r. sam jeden doświadczyłem chrztu w Duchu Świętym natomiast spotkałem Jezusa. Zacząłem wobec tego trawić Pismo św. a kiedy przeczytałem Nowy Testament – uświadomiłem sobie, iż wiele z niego nie rozumiem. W który droga ci wszyscy społeczność, o których jest przemowa wewnątrz Ewangelii, byli uwalniani przez Jezusa z mocy złego ducha? Jednak był we mnie wprzódy Duch Święty, w związku z tym wiedziałem, iż to, co czytam, jest prawdą.Niedługo w dalszym ciągu przyjechał do mnie należący do mnie towarzysz, który był wobec tego w środku seminarium, i powiedział, iż w czasie spotkania modlitewnego modlono się za niego zaś został uwolniony. Nie rozumiałem, co proszek na myśli. Powiedział mi, iż pył zagadnienie spośród masturbacją – wyznawał owo, rozmawiał o tym problemie spośród kierownikiem duchowym, stosował się aż do wszystkich jego wskazówek, lecz cały czas był powiązany tym grzechem. Wtedy pomodlono się w środku niego również… współcześnie jest wolny. To mnie zszokowało! Pomyślałem, że gdyby to prawda, to wiele rzeczy w środku moim życiu wymaga takiej modlitwy, tudzież jest coraz góra innych ludzi, którym można by wewnątrz ten rozwiązanie pomóc. I istotnie, metodą prób również błędów, zacząłem rozglądać się drogocenny pod adresem uwolnieniu.Kilka lat po doświadczeniu chrztu w środku Duchu Świętym odczułem, iż potrzebuję coraz więcej uzdrowienia. I dosłownie, Bóg okazał mi łaskę i pewne osoby modliły się zbytnio mnie, abym mógł doznać wewnętrznego uzdrowienia w środku relacji z moim ojcem. Owoce tej modlitwy mnie zaskoczyły – zauważyłem, że jest we mnie więcej odwagi, kiedy mówię aż do dużych grup ludzi. Nie byłem wcześniej no tak nieczynny oraz skoncentrowany na sobie. Zrozumiałem później, że Bóg ma koncept wobec naszego życia, jednak taki koncept ma w podobny sposób szatan. To mąż chciał, abym żył związany lękiem a przenigdy nie podjął tego, co przeznaczył mi Bóg. Dlatego doszedłem aż do wniosku, iż potrzebuję uzdrowienia na głębszym poziomie zaś… uwolnienia. NIE TYLKO KRĘGOSŁUP Gdy w środku 1985 r. pojechałem na konferencję – Pan zaczął rozdrabniać moje serce. Wiernie służyłem Panu, byłem liderem wspólnoty, robiłem całość, co aż do mnie należało, i postępowałem praktycznie, tymczasem… moje kier oziębło. Zawsze myślałem o sobie jako o synu marnotrawnym, który powrócił do domu Ojca, natomiast w ową stronę Pan Bóg zaczął mi odkrywać także grzechy „starszego brata”. Bóg po razu jednego dalszy skruszył moje motor oraz doprowadził mnie aż do łez. Dzięki tym doświadczeniom powstała moja pierwsza publikacja – „Powrót starszego brata”, która mówi o grzechach serca, o osądzie, o krytyce oraz poczuciu wyższości.Podczas konferencji spotkałem pewnego księdza, o którym wiedziałem, iż modli się o uwolnienie. Pomyślałem sobie: A, co w ową stronę, pójdę aż do niego. Najbardziej skłonił mnie aż do tego udręka kręgosłupa, który nieraz dokuczał mi przed różnymi ważnymi wydarzeniami, w związku z tym także oraz wtedy.Gdy na przestrzeni tej modlitwy duchowny mnie zapytał, co mi się przydarzyło – odpowiedziałem spontanicznie, nie naprawdę duża liczba spośród głowy, co z serca, że w pierwszej klasie zostałem niepyszny przed całą klasą. Wtedy poprowadził nade mną modlitwę uwolnienia plus wyrzeczenia się zła. Kiedy stanął w środku autorytecie Jezusa, sprzeciwiając się szatanowi – poczułem, iż jest ociupinę w obrębie mnie, co uważałem zbyt proporcja siebie samego, a współcześnie owo ze mnie wychodzi! I wnet stałem się wolny. Ksiądz nazwał owo „maleńko” odrzuceniem, skutkiem tego wyrzekłem się odrzucenia, tudzież Pan mnie uwolnił. Zobaczyłem w owym czasie, tak jak czynów wewnątrz moim życiu było popełnionych z lęku przed odrzuceniem – kiedy wiele zamknięcia się w sobie, chronienia samego siebie, kiedy wiele egoizmu... Myślę, że ów przypadek pomoże nam rozeznać się, z jakiego powodu samotność od momentu zwodzenia prowadzi nas do nawrócenia. To kłamstwa, w środku które uwierzyliśmy natomiast które nosimy wewnątrz sobie –sprawiają, iż jesteśmy zamknięci a negacja logiczna umiemy przychylić się miłości Boga. Już samo poznanie tego, co jest wewnątrz naszym sercu – daje wolność. Czasem to, co do wnętrza sobie nosimy, wydaje się naszym przyjacielem. Niektórych rzeczy trzymamy się kurczowo, skutkiem tego wyrzeczenie się ich przypadkiem strzelać z ucha się nam ryzykowne. Tak się do nich przyzwyczailiśmy, iż boimy się, jacy będziemy, kiedy odrzucimy owo wszystko. Dlatego musimy modlić się Boga o objawienie prawdy o nas – zaś prawda wyzwala!

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Czakra trzecie oko

Ugryzienie wampira